Addo; Aardvark guesthouse/camping.

25 december 2015 - Western District, Zuid-Afrika

Gister hebben we gereden van cradock naar Addo. Een kleine camping, vlakbij het Addo Elephant Parc. Op moment van boeken in augustus was er nog maar 1 nacht beschikbaar in het park zelf.
Deze plek is mooi en rustig en heeft behalve een camping ook een guesthouse, huurtenten en schattige ronde huisjes.
Toen we hier aan kwamen waaide het flink. De eigenaar vertelde dat de wind rond 8u 's avonds gaat liggen.
We hebben boodschappen gedaan bij een kleine shop in Lenmore, waar dames buiten elkaar uitgelaten een fijne kerst stonden te wensen, met grote taarten in de hand, net gekocht in de shop. Vanuit Lenmore wordt pickandpay bevoorraad, op het gebied van groenten en fruit. Er staan vooral veel citrusbomen hier, zien we. De shop is klein, maar we kunnen er alles halen voor kerstavond en de kerstbraai op eerste kerstdag. De koelkast is nu vol
Geen drank kunnen vinden, dus we zijn blij met mijn Edgebaston berrybox (wit) en een rood shumbashaba wijntje.
Nu liggen we lekker wakker te worden, Tiara slaapt boven de cabine, Cuno in bed bed wat overdag tafel en banken is. Wij achterin, op het bed wat ook een prachtige plek is om wild te spotten, met rondom ramen.
Straks gaan we het Elephant Parc in. Even verderop. Om kerst te vieren tussen de olifanten en wie weet welke dieren nog meer. Onze camping is ook in dat park, daar gaan we vanavond braaien.
Hele fijne kerstdagen allemaal!

1. Arnold Romrijnders:
    26 december 2015
    Wat een fantastische vakantie, wij genieten erg met jullie mee!