Kaapstad; Chapmans peak

3 januari 2016 - Cape Town, Zuid-Afrika

Rond de middag zijn we de camper in gestapt voor de reis naar Kaapstad, dit moet toch wel weer een hoogtepunt van onze reis worden.
Na een korte zwemstop op een prachtig wit strand met het helderste zeewater dat we ooit hebben gezien, werd het drukker op de weg en hadden we veel vertraging. Onderweg op een uitkijkpunt waar je haaien zou kunnen zien geluncht, met tomatensoep (handig zo'n camper!) en crackers met smeerkaas. Dat smaakt op zo'n plek toch extra goed.
Begin van de avond kwamen we aan op de camping. Een ruime boeren camping met verschillen dieren, een grote speeltuin en veel groen. Ook deze camping is gedateer, maar het sanitair is schoon en goed toegankelijke. Prima dus.
Er is genoeg vermaak voor de kinderen, dus die zagen we al gauw niet meer. Speeltuin, dieren begroeten en ook nog even gezwommen in het zwembad tegenover onze plek.
We eten laat en eenvoudig: pasta met salade, daarna liggen de kinderen vrij snel in bed, ze zijn erg moe.
Wij gaan nog lekker douchen en liggen dan toch nog later dan gehoopt in bed.
Morgen willen we de onderkant van de Kaap gaan verkennen: strand, pinguïns en Kaap de goede hoop. We hebben er zin in!