Nieuwjaarsdag in Stellenbosch en Hermanus

3 januari 2016 - Hermanus, Zuid-Afrika

Nieuwjaarsdag in Stellenbosch was rustig. Makkelijk parkeren, zelfs voor de deur bij Oom Sammie se Winkel
Leuk plaatsje met schattige winkeltjes en huizen. Er waren wat souvenir winkels open en restaurants. Lekker rond lopen neuzen en geluncht bij een pizza restaurant.
Terug bij onze lodge hebben Jessica en Tiara gezwommen wn Maurice en Cuno de berg op gewandeld. Ze hadden gezelschap van een blonde Labrador Butter, Cuno genoot erg van zijn gezelschap.
Samen wat gedronken en nadat we ons weer hadden verbaasd over het lauwe drinken, toch de koelkast eens gecheckt. Die bleek van binnen 23°c en oa al het vlees wat we zouden braaien was bedorven... Erg zonde. De receptie was al gesloten en we hebben gedraaid wat niet in de kolk bewaard hoefde te worden en in de vriezer lag.
De volgende ochtend hebben we het probleem met de koelkast gemeld bij het uitchecken en hebben ze onze kosten verrekend met die van onze was, keurig gewassen en gevouwen werd het op nieuwjaarsdag afgeleverd. Prima zo.
Natuurlijk hebben we ook nog wat wijn gekocht van het landgoed waar we verbleven: Knorhoek.
Op naar Hermanus. Waar we aankomen op een gedateerse camping, met ranzig, oud sanitair, waar nota bene een hek geopend moest worden met een sleutel, bij elk plasje en wasje... Wel een mooie plek verder, met veel bomen en speelse staanplaatsen. Prachtige baaien in de buurt met helderblauwe zee. Na het vinden van onze plek zijn we Hermanus in geweest, hebben we het plaatsje bekeken en gezwommen in een mooie baai. Deze baai leende zich ook goed voor snorkelen, dat hebben Tiara en Jessica ook gedaan. Ook Zonder snorkel was er veel moois te zien. We zagen zee egels, sterschelpen en vissen.
Heerlijk gegeten op de weg terug naar de camping, daar aangekomen gezellig zitten kletsen met de buren. Een stel uit Kaapstad met een dochter van 5 en een baby op komst. Het werd laat en de volgende ochtend was het gezinnetje al vroeg weg.
Wij slapen steeds meer uit. Het reizen maakt veel indruk en we slapen er heerlijk op.