Paardrijden in de Drakensbergen

22 december 2016 - Bushman's Nek Pass, Zuid-Afrika

Vanmorgen hebben Tiara en ik paard gereden, door de bergen. Onder begeleiding van Michael, meerdere keren door de rivier, over smalle bergpaadjes en het eindpunt was een waterval, waarbij we konden zwemmen. Dat was een welkome verkoeling, want het was erg warm vandaag, ondanks een prettig briesje tussen de bergen. Tiara reed een painthorse, ik een bruin paard met zwarte staart en manen. Mooie, fijne, maar sterke paardjes. Michael voorop, dan Tiara, dan ik. Mijn paard was liever lui dan moe en zocht graag zijn eigen weg door de rivier en over de bergen. De makkelijkste, vooral. Tiara haar paard volgde zijn voorganger, maar nam regelmatig een sprongetje half over de rivier of over een paar stenen op het pad. Een beetje een boefje. Op de terugweg waren de bokkesprongen van haar paard nog erger, omdat hij naar huis wilde. Het laatste stuk heeft Michael Tiara's paard aan een touw geleid, toen gedroeg hij zich weer. Gelukkig bleef Tiara goed zitten tijdens de bokkesprongen, maar ze was wel geschrokken.
We hebben al met al heel erg genoten van de rit, in fijne (voortrekker) zadels door een prachtige omgeving! Ook in de verte nog Lesotho people gezien, met een paard, ezel en een kudde schapen. Mooie herinneringen gemaakt