Eindelijk zien we de zee weer!

24 december 2016 - Bluff, Zuid-Afrika

Gisteren, de 23e zijn we naar Durban gereden. Of Bluff; Durban Zuid.
Een mooie route door bergdorpjes, waar iedereen zich duidelijk aan het klaar maken is voor kerst. Er wordt met boodschappen gesjouwd langs de wegen en door de dorpjes en... minder leuk voor ons om te zien, daar horen veel geiten bij. Afrikaanse traditie. Een man met onder iedere arm een (dode, geplukte) kip en grote zakken maïspap. In de dorpjes staan veel rondavals, ronde huisjes. Regelmatig zien we ook een kleurig geschilderd huis, knalroze, turquoise, prachtig om te zien.
Ondertussen moeten we goed op de weg letten, want er zitten veel potholes (gaten) in de wegen, er rijden zware vrachtwagens met gekapt hout en sommigen halen in als gekken. Rond 1uur gaan we de snelweg op en rechts van ons zien we de zee!! Dat is een feestje, die hebben we gemist!
We gaan lunchen met uitzicht op de zee (bij Steers, fastfood) en dan nog een half uurtje rijden naar de camping. Eerst de gazebo opgezet, daarna eerst zwemmen, want wat is het vochtig warm! Typerend voor Durban. Er is een fijn, diep zwembad op de camping. In de meeste zwembaden in Zuid Afrika kun je staan, dus dit is weer even wennen. Ook leuk dat we weeres kunnen duiken.
Daarna heel snel de tentjes opgezet, want er komt regen aan. Alles staat net, wanneer de regen losbarst. Dikke druppen vallen neer en alleen alles in het midden van de gazebo blijft droog. Wij zijn zeiknat, omdat we nog even de zijwand erin hebben gehangen. Even opwarmen onder de douche en dan boodschappen doen en uit eten. Er is een winkelcentrum om de hoek, volgens de receptioniste eetgelegenheden genoeg. Tja, allemaal fastfood, niet alweer. Op zoek naar een restaurant aan het strand, dat was nog niet zo makkelijk. Uiteindelijk toch gelukt en tussendoor even kort op het strand geweest en met de voetjes in de zee. Heerlijk! Het eten was aardig, het restaurant vol en druk. Terug op de camping was het nog drukkend warm. We dachten dat er kinderen met piep speeltjes of fluitjes aan het spelen waren, om 10uur 's avonds! Het geluid bleef doorgaan en kwam na een tijdje van alle kanten. Aapjes of vogels??
Het geluid ging door tot de zon weer op ging. Bij het ontbijt hebben we in ons wildlife boek en op Google gezocht naar de dieren die dit geluid maakten en kwamen erachter dat het een "epauletted fruit bat", dus een vleermuis is, die die geluiden maakt. Tiara vind het lijken op het geluid van een metaaldetector. Heel apart!
Het is wel prettig dat we nu weten wie dat geluid maakt.
Vandaag naar het strand! Een kerstwens foto maken
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl