De paden op, de Drakensbergen in.

18 december 2016 - Uthukela DC, Zuid-Afrika

Vandaag gaan we op vakantie. Kamperen! Daar hebben we weeres zin in.
Maar, wat we even vergeten waren, wat een zooi sleep je mee op zo'n kampeervakantie! Wat super fijn om vrienden te hebben die ons meerdere keren hun auto hebben aangeboden en daar zijn we nu toch maar weer op in gegaan. Fijn op pad met de (evengoed vol gepropte!) Landrover. Heel lief, Robin en Sandra, dank jullie wel!
Inmiddels zijn we 4 uur onderweg en zitten we al flink in de bergen. Prachtig! Veel vrachtwagens op de weg, wat het wel wat gevaarlijker maakt, berg op, berg af. Aan het einde van een daling zie je hier remvakken. Een korte aftakking van de weg, waarin een vrachtwagen met doorgebrande remmen kan sturen en in bergen zand wordt afgeremd. Goede oplossing.
Wij letten op en genieten ondertussen van het landschap, van ruig, naar vlakker en groen, vee langs de weg en de lucht wordt steeds blauwer.
Over ruim een uur hopen we onze tentjes op te zetten in Nottingham Road (plaatsje), voor een overnachting, voor we dieper de Drakensbergen in gaan.