Tweede kerstdag, van Addo naar Tsitsikamma

27 december 2015 - Stormsrivier, Zuid-Afrika

Tweede kerstdag begint met het zien van een leeuw en leeuwin! Vooral de leeuwin ligt erg verscholen, maar met een verrekijker valt de leeuw goed te bekijken en met de camera mooie foto's te maken.
Wat een bijzondere kerst, zo!
Ook zien we weer een paar schildpadden.
We rijden door Addo Elephant Parc, helemaal tot de uitgang bovenin, zo'n 40km door het park. We zien weer veel moois.
Het is heel druk bij de ingang van het park waardoor wij er amper uit kunnen, drie rijen dik staan de auto's om het park in te gaan (met maar 1 slagboom). Met de hulp van een wachter toch ruimte gekregen en al snel reden we op de n2, langs de kust. Wat verandert de omgeving steeds snel in dit land. Het is fantastisch om de zee te zien!
We rijden zo'n 200km langs de kust en komen in Tsitsikamma bij een hotel/guesthouse, waar we een kamer hebben. Er is een camping pal aan zee, die helaas al in augustus volgeboekt was.
Nette kamer, met badkamer, prima. Ontbijt zit erbij in en we reserveren alvast voor ons avondeten. Nu op naar de monding van storms river, aan zee. Wat een prachtige plek! We werden er stil van, de foto's zeggen genoeg. Lange hangbruggen over de plek waar zoet en zout water elkaar ontmoet, het gerommel van de stenen die meegetrokken worden door de stroming van de zee en zo het geluid maken van onweer. Later horen we dat de stormsriver zo heet, vanwege dit geluid; het geluid van thunderstorms.
De kinderen spelen nog in de branding en daarna moeten we helaas weer terug voor het avondeten. We zien de camping, naast de monding van de rivier, pal aan zee. Krappe plaatsen, maar we hadden er graag gestaan! Misschien ooit nog eens en dan heel vroeg boeken .
We eten kudu in het restaurant, vlees wat zich moeilijk op de juiste manier laat bereiden, leest Maurice en merken we inderdaad. Maar we eten lekker en duiken na een douche allemaal in bed en slapen snel.